hamulce bębnowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czester23
    Classic
    • 2015
    • 14

    hamulce bębnowe

    Zamieszczone przez ruwado
    No i jeszcze trochę
    Już miałem pisać że klisza ma 36 klatek
    Dajesz dalej :!: :diabelski_usmiech
  • admor007
    Classic
    • 2013
    • 39

    #2
    hamulce bębnowe

    witam. mam takie pytanie bo po odgłosach wnioskuje, iż zdarły się okładziny z tyłu. to są bębny i pytanie z mojej strony czy ciężko będzie samemu zmienić czy warto spróbować?

    Komentarz

    • bimber20
      Classic
      • 2011
      • 21

      #3
      Jeśli nie masz dwóch lewych rąk,to dasz rade.

      Komentarz

      • fazy2
        Ambiente
        • 2013
        • 168
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Jeżeli zrobiły się krawędzie na bębnie, to możesz mieć trudności ze zdjęciem go. Trzeba zwolnić samoregulator przez mały wziernik od tyłu.
        Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

        Komentarz

        • roLLo
          L&K
          • 2008
          • 1063
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          fazy2, albo przez otwór na śrubę mocującą koło tylko trzeba wiedzieć jak na niego trafić.

          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

          Komentarz

          • petras
            Ambiente
            • 2008
            • 171
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            fazy2, tym wziernikiem jest właśnie otwór na śrubę w piaście....dziwne nazwy wymyślacie....

            Komentarz

            • zyrafao2
              Drive
              • 2013
              • 75

              #7
              Łatwa i szybka robota lecz ja stare szczęki sciągłem wraz z bembnem polecam zakupić do szczęk komplet naprawczy tzn sprężynki i co najważniejsze zabezpieczenia szczęk bo je urwałem a koszt 13zł 2 strony więc wolałem kupić i spać spokojnie

              Komentarz

              • romek281
                Classic
                • 2013
                • 6

                #8
                z tym zestawem naprawczym tez tak zrobiłem heh :lol:
                rom

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Tylko czemu nikt nie mówi o np. ślizgaczach pod szczękami które za każdym razem należy założyć nowe bo po prostu są wycierane przez szczęki lub o tym że bębny po 100-150kkm nadają się do wymiany ponieważ mają grubo powyżej wymiaru minimalnego :?: :?: :?:

                  A tu przykład że wymiana szczęk to nie takie chop siup jakby mogło się wydawać- szczęki zmieniane w warsztacie samochodowym przez mechanika :shock:
                  Załączone pliki
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • rafiki
                    RS
                    • 2012
                    • 15975
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Jako, że temat jest o hamulcach to się podepnę. Od niedawna słyszę dziwny stukot z lewego tylnego koła przy hamowaniu z jakichś 40/50 km/h. Im mocniej wcisnę hamulec tym wyższa częstotliwość tych stuków. Co ciekawe raz słychać a raz nie. W czym może być problem? We wrześniu mechanik wymieniał mi w tym hamulcu cylinderek bo był wylany i nie zwracał mi uwagi na to, żeby szczęki czy bębny nadawały się do wymiany.
                    رافال
                    Spoty
                    Cause freedom is a lonely road

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez rafiki
                      żeby szczęki czy bębny nadawały się do wymiany.
                      zapytaj się go czy mierzył bęben, następnie o wymiar maxymalny i będzisz miał odpowiedź czemu nie zgłaszał...
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • rafiki
                        RS
                        • 2012
                        • 15975
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        DGW, nie mierzył, bo stałem 15 metrów od niego i widziałem co robi. Sugerujesz, żeby sprawdzić czy nie minęło już wartości granicznych? od tego czasu mogło się zmienić, bo to stukanie zaczęło się pojawiać tak z miesiąc temu, a hamulec był robiony 3 miesiące temu.
                        رافال
                        Spoty
                        Cause freedom is a lonely road

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Nie wiem co się dzieje u Ciebie z hamulcami ponieważ bez rozebrania nic nie będzie pewne na 100%. Może to wywoływać owal bębna - to tylko przypuszczenie.
                          Przypuszczeniem jest również to że masz bębny do wymiany ze względu na ich zużycie ponieważ nikt na to nie zwraca uwagi oraz większość mechaników nawet nie wie ile bęben może się "wytrzeć" czyli jaki jest jego wymiar maksymalny.
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • rafiki
                            RS
                            • 2012
                            • 15975
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            DGW, wymiana bębnów to chyba nie jest jakaś szczególnie kosztowna operacja?
                            رافال
                            Spoty
                            Cause freedom is a lonely road

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Zamieszczone przez DGW
                              Tylko czemu nikt nie mówi o np. ślizgaczach pod szczękami które za każdym razem należy założyć nowe bo po prostu są wycierane przez szczęki lub o tym że bębny po 100-150kkm nadają się do wymiany ponieważ mają grubo powyżej wymiaru minimalnego :?: :?: :?:

                              A tu przykład że wymiana szczęk to nie takie chop siup jakby mogło się wydawać- szczęki zmieniane w warsztacie samochodowym przez mechanika :shock:
                              Procz tego bialego smaru to ja tam nic niezwyklego nie widze na bebny ktore byly rozbierane jakis rok, dwa wczesniej powiedzmy.

                              Slizgacze, to taki woreczek z 12 takimi podkladkami 6U0698589, jakby sie ktos pytal o co chodzi.

                              A potem te elementy mozna smarowac ATE Plastilube lub BOSCH 5 700 015 025, a same tloczki w cylinderku ATE Bremszylinder
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez rafiki
                                DGW, wymiana bębnów to chyba nie jest jakaś szczególnie kosztowna operacja?
                                parę stówek trzeba na nowe bębny wydać do tego nowe szczęki itd + oczywiście robota.

                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Procz tego bialego smaru to ja tam nic niezwyklego nie widze na bebny ktore byly rozbierane jakis rok, dwa wczesniej powiedzmy.
                                a teraz:

                                (zdjęcie zapożyczone ze znanego portalu)
                                Załączone pliki
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Wymieniony tloczek, zestaw naprawczy (czyli wszystkie sprezynki z kolkami oraz rozpierakiem) i do tego nowe szczeki - tak wiec zestaw dopiero co wyczyszczony i zalozony

                                  No i same szczeki sa innego typu. W pierwszych okladzina jest na calej dlugosci, a drugie sa krotsze na jednej i drugiej szczece, co jest jak najbardziej normalne jesli mowa o Octavi.

                                  Ta druga fota z Fabi, bo tam sa inne szczeki ??

                                  Cieplo czy dalej nie o tym samym myslimy :?:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #18
                                    szczęki zamienione stronami. Para z lewej była na prawej a para z prawej na lewej stronie auta.
                                    Zerknij na samoregulator i dźwignię od ręcznego że wszystko jest na wierzchu a powinno być pod szczękami :idea:
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Pamiętam szczęki z mojej feli, kiedyś troche słabiej hamowało jedno koło i ubywało trochę płynu.
                                      Taki widok zastałem:



                                      Oczywiście do wymiany poszła cała zawartość bębna.





                                      Ogólnie o wiele przyjemniej się pracuje przy tarczach

                                      Komentarz

                                      • rafiki
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 15975
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez DGW
                                        parę stówek trzeba na nowe bębny wydać do tego nowe szczęki itd + oczywiście robota
                                        no to hamulce muszą poczekać na lepsze czasy. Dzisiaj będę u znajomego mechanika to poproszę żeby zerknął swoim okiem w jakim są stanie.
                                        رافال
                                        Spoty
                                        Cause freedom is a lonely road

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          DGW, No faktycznie... :twisted:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          Pracuję...