witam. mam takie pytanie bo po odgłosach wnioskuje, iż zdarły się okładziny z tyłu. to są bębny i pytanie z mojej strony czy ciężko będzie samemu zmienić czy warto spróbować?
Łatwa i szybka robota lecz ja stare szczęki sciągłem wraz z bembnem polecam zakupić do szczęk komplet naprawczy tzn sprężynki i co najważniejsze zabezpieczenia szczęk bo je urwałem a koszt 13zł 2 strony więc wolałem kupić i spać spokojnie
Tylko czemu nikt nie mówi o np. ślizgaczach pod szczękami które za każdym razem należy założyć nowe bo po prostu są wycierane przez szczęki lub o tym że bębny po 100-150kkm nadają się do wymiany ponieważ mają grubo powyżej wymiaru minimalnego :?: :?: :?:
A tu przykład że wymiana szczęk to nie takie chop siup jakby mogło się wydawać- szczęki zmieniane w warsztacie samochodowym przez mechanika :shock:
Jako, że temat jest o hamulcach to się podepnę. Od niedawna słyszę dziwny stukot z lewego tylnego koła przy hamowaniu z jakichś 40/50 km/h. Im mocniej wcisnę hamulec tym wyższa częstotliwość tych stuków. Co ciekawe raz słychać a raz nie. W czym może być problem? We wrześniu mechanik wymieniał mi w tym hamulcu cylinderek bo był wylany i nie zwracał mi uwagi na to, żeby szczęki czy bębny nadawały się do wymiany.
DGW, nie mierzył, bo stałem 15 metrów od niego i widziałem co robi. Sugerujesz, żeby sprawdzić czy nie minęło już wartości granicznych? od tego czasu mogło się zmienić, bo to stukanie zaczęło się pojawiać tak z miesiąc temu, a hamulec był robiony 3 miesiące temu.
Nie wiem co się dzieje u Ciebie z hamulcami ponieważ bez rozebrania nic nie będzie pewne na 100%. Może to wywoływać owal bębna - to tylko przypuszczenie.
Przypuszczeniem jest również to że masz bębny do wymiany ze względu na ich zużycie ponieważ nikt na to nie zwraca uwagi oraz większość mechaników nawet nie wie ile bęben może się "wytrzeć" czyli jaki jest jego wymiar maksymalny.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Tylko czemu nikt nie mówi o np. ślizgaczach pod szczękami które za każdym razem należy założyć nowe bo po prostu są wycierane przez szczęki lub o tym że bębny po 100-150kkm nadają się do wymiany ponieważ mają grubo powyżej wymiaru minimalnego :?: :?: :?:
A tu przykład że wymiana szczęk to nie takie chop siup jakby mogło się wydawać- szczęki zmieniane w warsztacie samochodowym przez mechanika :shock:
Procz tego bialego smaru to ja tam nic niezwyklego nie widze na bebny ktore byly rozbierane jakis rok, dwa wczesniej powiedzmy.
Slizgacze, to taki woreczek z 12 takimi podkladkami 6U0698589, jakby sie ktos pytal o co chodzi.
A potem te elementy mozna smarowac ATE Plastilube lub BOSCH 5 700 015 025, a same tloczki w cylinderku ATE Bremszylinder
Wymieniony tloczek, zestaw naprawczy (czyli wszystkie sprezynki z kolkami oraz rozpierakiem) i do tego nowe szczeki - tak wiec zestaw dopiero co wyczyszczony i zalozony
No i same szczeki sa innego typu. W pierwszych okladzina jest na calej dlugosci, a drugie sa krotsze na jednej i drugiej szczece, co jest jak najbardziej normalne jesli mowa o Octavi.
szczęki zamienione stronami. Para z lewej była na prawej a para z prawej na lewej stronie auta.
Zerknij na samoregulator i dźwignię od ręcznego że wszystko jest na wierzchu a powinno być pod szczękami :idea:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz